CLIQ Coffee vol impact

De CLIQ coffee van dinsdagochtend 5 april was een typisch geval van ‘daar had je bij moeten zijn’! Wat een energie, inspiratie en goede ideeën! De impact van CLIQ wordt steeds zichtbaarder en steeds meer waardevolle cases krijgen vorm.

Om 8 uur sharp stond de koffie klaar bij Garage Rotterdam van Karen Mertens. Karen trapte de ochtend af met een introductie. De unieke propositie van Garage Rotterdam is dat zij kunst en het verhaal van kunstenaars combineren met ‘gezelligheid’, vaak in de vorm van diners, ontmoetingen en optredens. Veel bedrijven weten Garage Rotterdam dan ook al te vinden als locatie voor bijeenkomsten, waar altijd het zakelijke wordt gecombineerd met kunst en kunstenaars.

Na een korte workshop ‘Business op 1 A4’ werd de ‘OGSM-methode’ meteen ingezet om enkele cases verder uit te werken.

Case update

De cases zijn volop in ontwikkeling. Veel CLIQ’ers weten elkaar inmiddels goed te vinden en er ontstaan een aantal mooie initiatieven. Een greep uit de cases:

  • Bernadette Stokvis van MAAS lichtte gisterenochtend de case toe waar 9 kunstenaar gekoppeld worden aan 9 bedrijven met als doel om alle partijen te helpen in hun ontwikkeling. Op dit moment worden bedrijven en kunstenaars gescout die willen aanhaken. Bij een geslaagde pilot in september wordt het project uitgebreid;
  • Siep Wijsenbeek vertelde over het plan om de kloof tussen Rotterdamse fondsen en aanvragers te overbruggen op een laagdrempelige manier;
  • De ‘Kades-case’, waarbij er wordt gewerkt aan het aantrekkelijker maken van de Rotterdamse kades, wordt ook steeds concreter. De focus ligt nu op de kades aan de Boompjes.
  • Een nieuwe case die dinsdagochtend ontstond was ‘Destination Hoogkwartier’. Garage Rotterdam hoopt een brug te slaan tussen de bezoekers van de verschillende (kunst)instellingen in Rotterdam en al het andere moois dat Rotterdam nog méér te bieden heeft. De case werkt aan het op de kaart zetten van het Hoogkwartier als gebied in opkomst, in nauwe samenwerking met alle nieuwe initiatieven die in dat gebeid gevestigd zijn. Het initiatief Kunstblock van de instellingen rond de Witte de With dient als goed voorbeeld, maar bij Destination Hoogkwartier is er meer ruimte voor horeca,  retail en ondernemers.
  • Ook Hans Versnel bracht een nieuwe case in met de voorlopige  werktitel ‘CLIQ-forward’. Deze case is gebaseerd op het principe dat mensen iets kunnen bijdragen aan een project van een ander en daar later, vaak via een andere weg, voor beloond worden. ‘Paying it forward’ zogezegd.

Volgende CLIQ coffee in een nieuw format!

We zien je graag op de volgende CLIQ coffee op 10 mei om 16.00 uur (in plaats van in de ochtend)! Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuw format voor deze CLIQ coffee, zodat er nóg meer verbindingen worden gelegd en er meer nieuwe cases worden besproken. Het belooft nu al een mooie coffee te worden!

Groeten van het CLIQ team

← Terug naar overzicht